Special report by the Advisory Board for Cuba Broadcasting on TV Martí

presented to President George Bush, January 1991
  • 10 Pages
  • 0.51 MB
  • 7983 Downloads
  • English
by
The Board , [Washington, D.C
TV Marti (U.S.), International broadcasting -- United States, International broadcasting --
Other titlesTV Martí
The Physical Object
Pagination10 p. :
ID Numbers
Open LibraryOL14433084M

United States. Advisory Board for Cuba Broadcasting. Special report by the Advisory Board for Cuba Broadcasting on TV Martí. [Washington, D.C.: The Board, ] (OCoLC) Material Type: Government publication, National government publication: Document Type: Book: All Authors / Contributors: United States.

Advisory Board for Cuba. Special report by the Advisory Board for Cuba Broadcasting on TV Martí: presented to President George Bush, January By United States. Advisory Board for Cuba Broadcasting. Abstract. Shipping list no.: of access: Internet Topics: TV Marti (U.S. WASHINGTON - The United States Agency for Global Media (USAGM) is investigating allegations that a reporter for its TV Marti service, mandated to broadcast objective news into Cuba, faked a mortar.

This testimony discusses GAO's work on U.S. television broadcasting to Cuba. The United States has been broadcasting to Cuba for more than two decades via Radio Marti and, subsequently, TV Marti to "break the information blockade" and promote freedom and democracy in Cuba.

U.S. television broadcasting to Cuba is performed by the Office of Cuba Broadcasting. Report by the Advisory Board for Radio Broadcasting to Cuba.

Download Special report by the Advisory Board for Cuba Broadcasting on TV Martí EPUB

[Radio Broadcasting to Cuba (Organization). Washington, D.C. ( 6th St., S.W., Rm.Washington ): The Board, Edition/Format: Print book: National government publication Radio Broadcasting to Cuba (Organization).

Advisory Board. Report by the Advisory Board. Other information suggests that TV Martí’s audience may be larger. For example, 21 percent of recent Cuban émigrés responding to a nonrandom, OCB survey reported watching TV Martí within the last 6 months before leaving Cuba.

However, these results likely do not represent the actual size of TV Martí’s audience. About the Report After TV Martí’s airing of the egregiously false and anti-Semitic story about George Soros came to light, U.S.

Agency for Global Media (USAGM) CEO and Director John F. Lansing asked me to oversee a third-party, independent assessment of the Office of Cuba Broadcasting. The Office of Cuba Broadcasting (OCB), which is funded by the U.S.

Government through the presidentially appointed Broadcasting Board of Governors (BBG), was established in to oversee the operations of Radio and TV Martí, two broadcast services that provide Spanish-language news, features, and entertainment programs to Cuba.

The Office of Cuba Broadcasting oversees Radio and Television Martí at its headquarters in Miami, Florida. The Martís are a multimedia hub of news, information and analysis that provide the people of Cuba with interactive programs seven days a week through satellite television and shortwave and AM radio, as well as through flash drives, emails, DVDs, and SMS text.

Office of Cuba Broadcasting. The Office of Cuba Broadcasting provides the Cuban people with news and information. Agency Details Website: Office of Cuba Broadcasting. Contact: Contact the Office of Cuba Broadcasting. Government branch: Executive Department Sub-Office/Agency/Bureau.

Description Special report by the Advisory Board for Cuba Broadcasting on TV Martí PDF

Parent Agency. U.S. Agency for Global Media. Christina M. Sanson, $, Listed as director of programs for Radio and TV Martí. Salaries for the advisory board alone totaled $, Appointments are for three years and members may serve multiple terms. Below is the full list of salaries for Office of Cuba Broadcasting employees in.

Radio and TV Martí, U.S. Broadcasters for Cuba, Face New Obstacles. New York Times, Ma By Lizette Alvarez. The rat-a-tat Cuban-inflected Spanish of the two Radio Martí hosts ricocheted back and forth during “Revoltillo,” a show laced with humor that airs classified ads posted in Cuba on a Craigslist-style website called Revolico.

Las más recientes informaciones sobre la situación económica, política y social en la isla, los movimientos opositores dentro de Cuba, los activistas de derechos humanos, los principales temas sociales que inquietan a los cubanos y más.

The government-financed Radio and TV Martí, created to broadcast propaganda to Cuba, is under a federal government investigation for apparently having violated the ethics of journalistic content by broadcasting a program where businessman and philanthropist George Soros is referred to as “a multimillionaire Jew of Hungarian origin whose fortune is estimated at eight billion dollars” and, in.

Also in the s, VOA also added a television service, as well as special regional programs to Cuba, Radio Martí and TV Martí. Cuba has consistently attempted to jam such broadcasts and has vociferously protested U.S.

broadcasts directed at Cuba. In SeptemberVOA started broadcasting to Afghanistan in Dari and in Pashto in At the. The U.S. government's own auditors figure that government agencies made $ billion in improper payments during fiscal yearwhich ended on Sept.

30, Agencies are required to self-police to try to find improper payments. The Office of Cuba Broadcasting examined payments worth $8, and discovered 47 improper payments worth $, according to a May report. The White House has proposed turning Radio Marti, a U.S.

government-controlled broadcaster created in part to undermine communist rule in Cuba. Folder President's Advisory Board for Cuba Broadcasting, & Annual Report forSpecial Report on TV Marti presented to President George Bush in JanuaryUnited States Information Agency Office of Cuba Broadcasting report titled Common Misconceptions about TV Marti, and a report titled May 20 Programming Initiative about.

TV Marti broadcasts to Cuba from an airborne transmitter have increased to a six-times-a-week schedule by using a civilian aircraft contracted by the US government and flying out of Key West.

The new flights, which will take place Monday through Saturday evenings, are part of a $10 million allotment by Congress on top of $28 million to cover.

Submitted on behalf of the Broadcasting Board of Governors (now U.S. Agency for Global Media) and pursuant to Section (a) of the International Broadcasting Act of (Public Law ). Because this report covers work completed inthis document will continue to refer to the agency as the BBG. The Office of Cuba Broadcasting (OCB), based in Miami, Florida, USA, directs the operations of Radio Marti and TV Marti, Spanish language radio and television broadcast services directed at undermining the Cuban Office is within the US government agency the Broadcasting Board of Governors (BBG).

"In accordance with the Broadcasting to Cuba Act of (Public Law ). TV Marti, by contrast, is jammed by the Castro government and has been seen by virtually no one inside Cuba since its launch in Nonetheless, a staff of 85 continues to produce daily.

Over this time period, Congress has provided more than $ million to fund these efforts. Radio and TV Martí is produced by the Office of Cuba Broadcasting, a U.S. government entity overseen by the Broadcasting Board of Governors.

U.S.-based TV and Radio News for Cubans Remains Obstacle as Relations Improve. This paper examines the international legal, regulatory, and policy questions raised by U.S. government broadcasting over Radio and TV Marti. The paper also argues that the U.S. broadcasts to Cuba.

October President Reagan signs the Radio Broadcasting to Cuba Act, creating Radio Marti. The station goes on the air in May of The station goes on the air in May of   The revolving door for leaders at the Office of Cuba Broadcasting doesn’t show any sign of slowing.

Reports flared last week that André Mendes stepped aside after possibly losing a power struggle with higher ups at the Broadcasting Board of Governors. OCB is the U.S. federal body that oversees Radio and TV Martí with an annual budget of.

OCB also launched El Pitirre, a biweekly newsletter that is sent to more t email addresses in Cuba. OCB began using Aero Martí, a leased aircraft-based television broadcast system targeting Cuba for transmission of TV Martí programming in October Over the years, the Cuban Government has jammed Aero Martí’s signal.

In light of the more than $ million that has been spent over the years on broadcasting to Cuba and OCB's almost $35 million annual budget, we have reviewed a variety of issues related to the effectiveness of OCB's television broadcasts.

Since the inception of TV Marti inGAO has reported on longstanding weaknesses in TV Marti's operations.

Details Special report by the Advisory Board for Cuba Broadcasting on TV Martí FB2

Presidential Commission on Broadcasting to Cuba, Interim Preport: Washington: Presidential Commission on Broadcasting to Cuba (), pg Report by the Advisory Board for Radio Broadcasting to Cuba.

U.S. Government Printing Office: December Victores, Ricardo M. 7RR: La Historia de Radio Rebelde. Habana, Cuba: Testimonio. 4/10/90 In a meeting partially closed to the public, the Advisory Board for Cuba Broadcasting votes to endorse the proposed merger of the Radio Marti and TV Marti programs into one office, the Cuba Broadcasting Service, which would operate under USIA.

Jorge Mas Canosa (21 September – 23 November ) was a Cuban-American immigrant who founded the Cuban American National Foundation and MasTec, a publicly traded ed within the United States as a powerful lobbyist on Cuban and anti-Castro political positions, he was labeled a "counterrevolutionary" by the Cuban Communist Party.

Mas Canosa was the driving force .TV Martí, very briefly, [is] a particularly dubious program that was being broadcast through a tethered balloon down off the Florida Keys into Cuba, only able to be broadcast between a.m.The U.S.

Agency for Global Media (USAGM), formerly the Broadcasting Board of Governors (BBG), is an independent agency of the United States government which operates various state-run media outlets. It describes its mission, "vital to US national interests", to "inform, engage, and connect people around the world in support of freedom and democracy" and in accordance with the "broad foreign.